top of page

Studijsko putovanje u Portugal


Članovi Plavog svijeta Vis otputovali su, zajedno s predstavnicima partnerskih organizacija na projektu „Otoci u moru znanja“ – Jačanje kapaciteta organizacija civilnoga društva za popularizaciju STEM-a, na studijsko putovanje u Portugal. Cilj ovog putovanja bio je razvoj novih kreativnih ideja za popularizaciju znanosti o moru uz razmjenu iskustava s kolegama tijekom sudjelovanja na radionicama i posjeta Muzeju kitova na Madeiri te Oceanografskom muzeju u Lisabonu.



Prva stanica našeg studijskog putovanja bio je otok Madeira i Muzej kitova koji se nalazi u mjestu Canical te na suvremeni način prezentira spoznaje o biologiji, ekologiji i metodama istraživanja kitova u arhipelagu Madeire, a ujedno i svjedoči o povijesti kitolova na Madeiri. Osim posjete samom muzeju, sudjelovali smo i na radionici u kojoj su nam predstavnici muzejskog znanstvenog i edukacijskog tima predstavili primjere dobre prakse u edukaciji o moru i primjeni STEM-a u radionicama s djecom. Također, na sastanku s istraživačima iz Muzeja kitova, razmotrili smo mogućnosti i izradili plan za prijavu novih zajedničkih projekata.



Nakon otoka Madeire, posjetili smo Lisabon i Oceanografski muzej. Obišli smo stalni postav muzeja – Akvarij koji sadrži pet milijuna litara morske vode u kojem četiri morska staništa stvaraju iluziju jednog akvarija i jednog oceana. Također, posjetili smo i privremeni postav ‘Podvodne šume’ koji je kreirao Takashi Amano uz glazbenu podlogu skladatelja Rodriga Leãa te izložbu ‘ONE, Ocean kakvog nikada niste osjetili’ – audio-vizualnu umjetničku instalaciju koja prikazuje duboku vezu između ljudi i mora. Sudjelovali smo i na radionici namijenjenoj edukatorima, učiteljima i odgajateljima na kojoj su nam stručnjaci Oceanografskog muzeja prezentirali alate i STEM aktivnosti kojima educiraju mlade o važnosti oceana.



Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda. Sadržaj ove objave isključiva je odgovornost udruge Plavi svijet Vis.



Izdvojeno
bottom of page